niedziela, 26 stycznia 2014

Wybieramy odpowiedni olej na długość - graf wynikowy

Dzisiaj post treścią krótki, ale mam nadzieję, że jego forma was zaciekawi :) Wypełniając graf możecie sprawdzić czy oleje wybrane według waszej charakterystyki włosa faktycznie się sprawdzają lub dobrać dla siebie swój pierwszy olejek.  Oczywiście nie wszystko musi się zgadzać - każdy włos jest inny, a na podstawie kilku pytań nie łatwo jest stwierdzić czy dany olej na pewno się sprawdzi :)
Jeśli chcesz abym pomogła Ci w wyborze olejku napisz do mnie maila.



Typ ”1” Na Twoich włosach powinny sprawdzić się zarówno oleje nasycone (takie jak kokos, kakaowy, palmowy, babassu czy jojoba), jak i olejki jednonienasycone oliwa, olej migdałowy,  sezamowy morelowy, arganowy lub macadamia.

Typ “2” Na włosach lekko puszących się lub elektryzujących, ale niekoniecznie zniszczonych czy bardzo porowatych sprawdzą się przede wszystkim oleje jednonienasycone takie jak oliwa, olej migdałowy czy sezamowy. Włosy powinny lubić się także z olejkami wielonienasyconymi - tu łatwo dostępny jest olej lniany czy z pestek winogron. Jeśli nie próbowałaś, a szukasz nowego olejku sięgnij po olejek ryżowy, morelowy, arganowy lub macadamia - większość powinna się sprawdzić

Typ “3” Tutaj najmniej ryzykowne będzie spróbowanie olejków nienasyconych - a szczególnie wielonienasyconych - ponieważ one nie będą rozszerzać łusek włosa i wnikać w ich głąb, 
a tworzyć warstwę ochronną na zewnątrz włosa - zapobiegając utracie włosy, wygładzając, nabłyszczając Sprawdzą się więc takie oleje jak lniany, z pestek winogron z orzechów włoskich, z wiesiołka czy pachnotki.

Dla szerszej informacji zasięgnęłam do bloga Kasi i podaję wam jej listę olejków z podziałem według grupy. Przy okazji polecam cały wpis o olejach i ich podziałach

"Jednonienasycone (przewaga kwas oleinowy omega 9)
-z orzechów laskowych 80% omega 9
-kameliowy 80% omega 9
-moringa 80% omega 9

-z nasion papaji 72% omega 9
-z pestek śliwki 70%
-z pestek moreli 65%
-z pestek brzoskwini 64%
-ze słodkich migdałów 63%
-z avocado 62%
-z orzechów arachidowych 60%
-z orzechów macadamia 58%
-oliwa z oliwek 56%
-z orzechów arachidowych 50%, ma też sporo omega 6
-sezamowy 50%, ma też sporo omega 6
-arganowy 50%, ma też sporo omega 6
-ryżowy 40%, ma też sporo omega 6

Wielonienasycone (przewaga kwas linolowy omega 6 i kwas alfa-linolenowy omega 3)-z orzechów włoskich 88% głównie omega 6
-z krokosza barwierskiego 80% głównie omega 6
-z męczennicy 77% głównie omega 6
-z nasion maliny 80% głównie omega 6
-z róży piżmowej 76% głównie omega 6
-jeżynowy 77% głównie omega 6
-żurawinowy 76% głównie omega 6
-z pestek truskawki 75% głównie omega 6
-konopny 75%
-z wiesiołka 73%
-z pachnotki 75% - przewaga omega 3 aż 65%
-lniany 73% - przewaga omega 3 aż 58%
-z linianki siewnej 55% - przewaga omega 3 aż 40%

Nasycone - sporo mają głównie masła
-olej kokosowy - dużo laurynowego
-olej monoi - dużo laurynowego
-olej palmowy - dużo laurynowego i omega 9
-olej babassu - dużo laurynowego i mirystynowego
-masło tucuma - dużo laurynowego i mirystynowego
-masło shea - dużo stearynowego i omega 9
-masło cupuacu - dużo stearynowego i omega 9
-masło mango - dużo palmitynowego i stearynowego
-masło kakaowe - dużo palmitynowego i stearynowego

Inne
-jojoba 65-80% głównie kwas eikozanowy
-rycynowy 90% głównie kwas rycynolowy
-pestki granatu 72-79% głównie kwas punikowy-abisyński 30% kwasu erukowego"

49 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post, w moim wypadku się sprawdza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ufff!:) Bo graf sprawdzałam na wszystkie możliwe sposoby, a i tak nie trudno się pomylić w zawiłościach ścieżek ;))

      Usuń
    2. W moim sprawdza się, ale jestem gdzieś między typem 1 a 2,bo moje włosy mają swoje humory :) I faktycznie - kokosowy, lniany, arganowy i ze słodkich migdałów to moje ulubione oleje! :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny post, warto wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam jednego dnia typ 1 a drugiego typ2 ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszło mi, że powinnam używać olei z typu 2 i w sumie to się zgadza. Ale nie które jednonasycone też mi służą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karola, tak w typie "2" są wymienione właśnie oleje jedno i wielonienasycone :))

      *kolejność grup olejków niekoniecznie zgadza się z tymi pasującymi, typ "2" - oznacza typ włosa, nie typ olejku :)))

      Usuń
  5. Dziękuję bardzo. Na pewno pomoże mi to w doborze odpowiednich olejów bo teraz mam ich chyba z sześć rodzai i sprawdzam, jestem na etapie migdałowego i jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  6. woooow :D poczułam się jak w gimnazjum rozwiązując test w bravoGirl :D bardzo fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no dobra:D to chyba nie jest komplement:D
      PS. Też rozwiązywałam testy z brawo :d

      Usuń
    2. komplement :D

      Usuń
  7. Wszystko wskazuje na to, że mam typ 1:)
    świetna grafika;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post! Bardzo przydatny :) właśnie szukam czegoś na długość i ten graf zasugerował czego mogę potrzebować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. taka graficzna forma jest po prostu świetna!! W moim wypadku również wszystko się zgadza :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny poradnik ;) mój typ to nr. 2 i faktycznie te oleje mi służą ;)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post i fajna grafika :) U mnie 2 ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. niby mam Typ ”1”, ale olej kokosowy mi nie służył :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tym kokosem to różnie bywa, a próbowałaś mieszanki czy solo (jeśli solo to rafinowany czy nie)? :))

      Usuń
  13. Super post, ale u mnie nie do końca się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mediterranean, a jakie masz włosy?:) Powiedz coś więcej :)

      Usuń
  14. Brawo za pomysł! Post bardzo przydatny i ciekawy:)! Bardzo dziękuję:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie też się zgadza. Lniany to mój olej idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. musze znów ruszyć z olejowaniem i zaopatrzyć się w coś nowego :)

    http://takbardzokosmetycznie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Super to przedstawiłaś ;-) u mnie się sprawdza, ale jeszcze sporo olejów mam do wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje włosy ostatnio polubiły olej sezamowy, dobrze działa na ich nawilżenie.

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie nie wszystko się sprawdza, Oliwa, masło kakaowe i olej migdałowy mi szkodzą zamiast pomagać ;) (włosy proste, śliskie, nie elektryzują się)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny graf:). U mnie idealnie się sprawdził. Mam dodatkowo inny ulubiony olej, ale te z typu 1 lubię wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  21. No to wszystko się zgadza i dobrałam najlepszy olej:) Świetny post, bardzo łatwo dobrać coś dla siebie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajny post :) Mój typ to numer 3 według Twojego grafu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dość przydatny post, teraz muszę poczytać więcej i zastanowić się nad wyborem oleju :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam pytanko :3 w typie 3 można stosować olejek rycynowy?? Prosze o odpowiedz :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Amelia, jak najbardziej!:) Olejek rycynowy domyka łuski włosa więc na pewno sprawdzi się na włosach wysoko porowatych czy zniszczonych. Problemy mogą być jednak z jego zmyciem, dlatego polecam metodę rosołkową (tzn moczenie włosów w wodzie z olejkiem rycynowym), albo przed próbą zmycia zemulgowanie olejku odżywką (na ok 10-15 minut przed zmyciem) ;)

      Usuń
  25. Zastanawiam się którym typem jestem.... Moje włosy raz się puszą, innym razem nie - typ 1 albo 2. Ciekawi mnie też reakcja włosów na olej palmowy :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Super mi się sprawdziło - typ 2 :) Moje włosy uwielbiają olej z migdałów :) Jak Aswertyna poczułam się jak w gazetce brawo :D Z tym , że ten test się sprawdził, a tamte zazwyczaj nie :D Nie umywa się do nich :P

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny ten graf! :) Ciężko mi jest tylko samej określić, czy mam włosy śliskie, czy nie, dlatego wypadam między Typem nr 1 a 2 ;P

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie jestem do końca pewna czy moje włosy są proste czy faliste :P Ale chyba faliste chociaż swojego czasu były ekstra proste... Nie wiem teraz czy jestem Typ 1 czy 3 ;<

    OdpowiedzUsuń
  29. a poza tym świetna grafika i post serio udany :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawy i pomocny post, oby więcej takich! :)
    Dodaję do obserwowanych i liczę na rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Może w końcu uda mi się dobrać jakiś olej i rozpocząć przygodę a zarazem walkę o super włosy :]

    OdpowiedzUsuń
  32. ale fajny graf :D ja jestem typem 1/2 moje włosy świetnie reagują na kokos (miękkie, błyszczące cud miód) ale się po nim puszą troszkę :p a lniany bardzo lubią od początku olejowania :)

    OdpowiedzUsuń
  33. świetny post :) mam ochotę na wypróbowanie olejów z listy!
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo przydatne, już wiem dlaczego arganowy nie działa.. nie ten typ włosów.. ;)

    OdpowiedzUsuń




Nie zgadzam się na kopiowanie tekstów i zdjęć mojego autorstwa bez mojej zgody lub podania źródła.
Treści publikowane na moim blogu podlegają ochronie przez prawo autorskie. Przeglądając tą stronę akceptujesz korzystanie z plików cookie.